Tuesday, January 22, 2008

10 azam yang ingin saya capai pada tahun ini.

  1. Markah keseluruhan yang lebih baik berbanding dengan markah tahun lalu.
  2. Menjadi seorang kawan yang lebih setia.
  3. Menjadi seorang anak yang lebih soleh.
  4. Menjadi seorang Muslim yang lebih baik.
  5. Mengurus masa dengan lebih baik.
  6. Memberi lebih tumpuan kepada pelajaran.
  7. Lebih bertanggungjawab.
  8. Lebih teratur dan tersusun.
  9. Lebih yakin akan kebolehan diri.
  10. Lebih menghargai bahasa ibunda saya.

Pengurusan masa yang lebih baik sangat penting kepada saya, kerana dengan pengurusan masa, saya akan dapat melakukan lebih, dan hidup saya akan lebih teratur, bukan seperti tahun lalu.

Saya hendak menjadi seorang Muslim yang lebih soleh, untuk kebaikan diri saya pada masa akhirat, dan ini lebih penting daripada azam-azam duniawi.

Saya mahu menjadi lebih yakin dalam diri saya sendiri supaya saya boleh berdikari dan tidak perlu bergantung pada orang lain.

& saya berjanji akan cuba sedaya upaya untuk mencapai azam-azam saya.

No comments: